Medlemsmöte 13 juni kl 16

Vi börjar med Prova-på Hoopers. Helen Loning från Borlänge, kommer till oss och berättar om nya hundsporten Hoopers. Helen har också med hinder så vi får testa en bana.

Hoopers är en aktiveringsform för alla hundar och förare. Inga hopp eller skarpa svängar förekommer. Hunden ska genomföra en hinderbana bestående av bågar, tunnlar, tunnor och grindar.

Hoopers är ännu inte erkänt av Svenska kennelklubben men finns som officiell sport i flera andra länder.

Efter Hoopers bjuder klubben på lite enkelt grillat. Äter du inte kött, skriv i meddelandet.

Därefter ca kl 18 samlas vi till gemensam diskussion. På mötet har du möjlighet att komma med förslag vad som kan göras på klubben, kurser du saknar, träffa andra medlemmar m m.

Program för dagen
Kl 16-18: Prova-på Hoopers
Kl 17.30: Vi börjar grilla, färsspett i läfsa med sallad och sås
Kl 18 ca: Medlemsmötet börjar.
Efter mötet blir det kaffe och glass med tillbehör.
Under dagen tar vi en gemensam tur och ser på området för vår planerade aktivitetsbana.

Dagordning medlemsmötet.

Vi behöver veta på ett ungefär hur många som kommer senast torsdag (för mat och Helens planering)!

Anmälan här: