Hundens vecka 2022

Vecka 37, 12-18 september

MÅNDAG: Aktivitets-/miljöträningspromenad kl 18

Vi parkerar på PD-området, och går in i centrum klockan 18.
Alla är välkomna men begränsat antal.

Anmälan till SMS 070-6060870, Carina Berglund instruktör i bl a Valp- och Allmänlydnad, Nose Work och Hundtrick, inslag från dessa kommer under promenaden. Ta med godis, leksak och vatten till hunden!

TISDAG: Fodervärd åt Försvarsmakten kl 18

Att vara fodervärd till en Försvarsmaktenhund är lärorikt, intressant och väldigt roligt. Kom och lyssna på när Lisa Lindholm som arbetar som fodervärdskonsulent och några av hennes foderhundsägare berättar om hur det är att vara fodervärd. Klockan 18 på klubben, vi bjuder på fika.
Bra om ni anmäler att ni kommer, mest för fikats skull. msbk@malungsalensbk.se

ONSDAG: Träningstävling agility kl 18

Kom och träningstävla, vi kör en hoppbana och en blåbärsbana (utan slalom). Anmälan till therese_brandt@hotmail.com

TORSDAG: Allmän träning från kl 18

Är du ny på klubben eller gått kurs? Vill du veta hur en torsdagsträning går till? Vill du veta vart saker finns? Vill du få några tips på hur du kan hjälpa din hund när du kommer första gångerna? Och mycket annat.

Rebecka Barkskog finns på klubben kl 18 och svarar på alla dessa frågor

Loppis hundtillbehör. Vi kommer att ställa upp ett bord där du kan lägga det du vill sälja, märk dem med pris och swishnummer.

Under veckan kan du lägga det du vill ha med på loppisen på klubben men du ansvarar själv för att hämta det som inte blir sålt. Klubben tar inte ansvar för grejorna.

LÖRDAG: Tävlingskurs – Apportering kl 10-13

För dig som siktar på att tävla får du vid det här tillfället hjälp att komma i gång eller utveckla din hunds apporteringar. Passar dig som vill tävla i lydnad/bruks/IGP med din hund. Anna Johansson – Tävlingsekipage, håller i detta tillfälle.

Datum: Lördag den 17/9 kl 10.00-13.00
Deltagare: 4-6 deltagare
Kostnad: 150:- som swishas på plats + medlemskap
Föranmälan: tsom_70@hotmail.com  Anmälan senast 10/9

SÖNDAG: Valp-/allmänlydnad – Friskvård kl 10-13

Visst vill du vara Sund med din hund? Det här tillfället går vi igenom teori och praktiserar friskvård tillsammans med hunden. Vi går en gemensam promenad och lägger in enklare träningsövningar för både ägare och hund.

Under promenadens gång kan även enklare tips för allmänlydnad dyka upp. Passar alla hundar och ägare.

Rebecka Barkskog – instruktör i Valp och Allmänlydnad håller i denna kväll.

Datum: Söndag den 18/9 kl 10.00-13.00
Deltagare: 4-6 deltagare
Kostnad: 150:- som swishas på plats + medlemskap
Föranmälan: rebeckabarkskog@gmail.com  Anmälan senast 10/9

Eventuellt kan fler aktiviteter läggas till, så gå in och kika igen på denna sida.

Hjärtligt välkomna!